3.12.2020. 15:35
0
Kako je korona utjecala na Koridor 5c: Dok Hrvatska za deset godina napravi 1000 km autoputa, naši se hvale kada 11 km naprave za osam godina!
Prije nekoliko dana u javnosti je objavljeno da je završena gradnja dijela koridora 5c, kod Zeničeke zaobilaznice, kako kažu nadležni , jedne od najzahtjevnijih dionica na koridoru. Taj dio autoceste sastoji se od tri poddionice: Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica.

Kako je sapošteno iz autocesta, 11 km novog autoputa koštalo je čak 225 miliona eura. Prostom računicom može se doći do podatka da je jedan metar koštao nevjerovatnih 20.000 eura. 

Premijer Vlade Federacije BiH Fadil Novalić je rekao da svečanost otvaranja ovog dijela autoputa  pokazuje da Koridor 5C nije osjetljiv na utjecaj pandemije.

Iako su sredstva objezbjeđena od putem međunarodnih financijskih institucija (KFAED, EBRD, OPEC) kao i bespovratnom pomoći Europske unije koja je dobivena u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), svakom laiku djeluje nevjerovatna činjenica da jedan metar košta 20.000 eura.


Ovo pitanje namjeravali smo postaviti federalnom ministaru prometa i komunikacija FBiH Denis Lasiću, ali nije odgovarao na naše pozive. Odgovor smo dobili od Mehmeda Bublina, profesora na Građevinskom fakultetu u Sarajevu.

"Činjenica je da je to dosta složena dionica, na kojoj su bili rudnici i teško je bilo predvidjeti geološkim istraživanjima tačno fundiranje, tako da se moralo dosta raditi u toku izvođenja. Bez obzira na težinu neprihvatljiv je taj rok koji iznosi 7, 8 godina za tu dionicu. Za taj rok smo praktično mogli napraviti cijeli Koridor 5c", govori Bublin.


Gradnja počela davne 2000. godine

Kamen temeljac za koridor 5C položio je 4. januara 2000. godine tadašnji premijer Federacije BiH Edhem Bičakčić. Ideja je bila da se jedinstvenim koridorom dugim 280 km povežu krajnji sjever i krajnji jug BiH. Do sada se izgradilo oko 120 km. Od ideje se nije odustalo, ali su se radovi zbog brojnih opstrukcija, naročito političkih, odvijali usporenom dinamikom. 

Gradnja cjelokupnog autoputa koštaće oko četiri milijarde eura, a do sad je u to investirano nešto više od jedne milijarde, i to kreditima koje su osigurali EBRD, Evropska investiciona banka te Kuvajtski fond za razvoj. Koridor 5C najveći je infrastrukturni projekat u istoriji BiH i, kada napokon bude završen, predstavljaće kičmu i stub razvoja naše zemlje.

Prvi kilometri Koridora u BiH izgrađeni su prije 18 godina, na 11,5 kilometara dugoj dionici od Jošanice do Podlugova u blizini Sarajeva, puštena u promet u septembru 2002. Gradnja najvećeg infrastrukturnog projekta u zemlji nakon okončanja rata u Bosni i Hercegovini, najavljivana pompozno, kao pokretač cijele privrede, dvije decenije kasnije još uvijek ispunjava tek manji dio obećanja i očekivanja.

Profesor Bublin smatra da su radovi morali davno privedeni kraju, jer je riječ o nekih 300 km ceste.

"Smiješno je konstatovati da smo napravili samo 100 km za 20 godina, dok susjedna Hrvatska za 10 godinja napravi 1000 km autoputa. Sistem da svaki entitet radi svoje je nevjerovatan, a riječ je o evropskom projektu. Trebamo se zadužiti kao što se svi zadužuju. Ovo do sada je rezultat nesposobne vlasti i mislim da smo rekorderi po neorganizovanosti pristupa. Ako ovako nastavimo trebat će nam još 20 godina da ovo realiziramo i napravimo Koridor 5C, rekao je za Source prof. Mehmed Bublin.


(Admir Oručević)

0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.