Prije nešto više od dva mjeseca je završena gradnja dijela koridora 5c, kod Zeničeke zaobilaznice, kako kažu nadležni , jedne od najzahtjevnijih dionica na koridoru. Taj dio autoceste sastoji se od tri poddionice: Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica i dio poddionice Donja Gračanica – Tunel Zenica.
"Činjenica je da je to dosta složena dionica, na kojoj su bili rudnici i teško je bilo predvidjeti geološkim istraživanjima tačno fundiranje, tako da se moralo dosta raditi u toku izvođenja. Bez obzira na težinu neprihvatljiv je taj rok koji iznosi 7, 8 godina za tu dionicu. Za taj rok smo praktično mogli napraviti cijeli Koridor 5c", rekao je u izjavi za naš portal Mehmed Bublin profesor na Građevinskom fakultetu u Sarajevu.
Zenička zaobilaznica još uvijek nije puštena u promet, razlozi za to još uvijek nisu tačno poznati.
Direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić okrivio i politički ambijent za novonastalu situaciju, a na nedavno pitanje novinarke N1 televizije da li se sjeća kada je posljednji puta bio na otvaranju neke dionice koja je puštena u promet, odgovorio je:
Naravno da se sjećam, 25. novembra smo završili radove na Zeničkoj obilaznici", rekao je Terzić.
- A kada je puštena u promet, upitala je novinarka.
"Pa sjećate li se vi 25. novembra?", upitao je Terzić.
- Ali Zenička obilaznica nije puštena u promet, dodala je novinarka.
"Pa šta sad?", odgovorio je Terzić.
Važno je reći da za tri godine su prošle od kad je na snagu stupio Zakona o izmjenama i dopunama zakona o akcizama u BiH čime su akcize na gorivo povećanje 0,18 KM. Javno preduzeće Autoceste FBiH je po ovoj osnovi u tri godine prikupilo otprilike 486 miliona KM.
Novinar: Admir Oručević
Snimatelj i montažer: Kenan Ćemo