30.6.2022. 16:39
1
Dok cijene goriva na pumpama u Sarajevu idu prema 4 KM - Da li je ovo rješenje: Vozači prodaju automobile i kupuju električne romobile
Na benzinskim pumpama u Bosni i Hercegovini posljednjih mjeseci došlo je do enormnih poskupljenja goriva. Cijene naftnih derivata koračaju sigurno ka iznosu od četiri KM, te su vozači prinuđeni tražiti jeftinije alternative ako je to moguće u zavisnosti od prirode obaveze.

Tako je u posljednje vrijeme u Sarajevu primjetan povećan broj električnih romobila na ulicama našeg glavnog grada, te se pojedini vozači čak odlučuju na prodaju svojih automobila zbog kupovine ovih dvotočkaša.

Oni su u posljednje vrijeme najpoželjnija prevozna sredstva na svijetu, te se svake godine prodaju milioni primjeraka ovog jednostavnog dvotočkaša na struju.

Cijene im u bh. radnjama variraju od 300 do 3000 KM u zavisnosti od proizvođača i performansi.

No, na šta treba obratiti pažnju pri kupovini električnog romobila, pitali smo predsjednika Udruženja ovlaštenih zastupnika i trgovaca automobilima pri Privrednoj komori FBiH Harisa Muratovića.

"Pri kupovini električnih romobila je uvijek bitno obratiti pažnju na domet koji imaju, naravno, bilo bi dobro da se uvijek informišemo o proizvođačima, garancijama koje daju distributeri u Bosni i Hercegovini. Također bi bilo poželjno da to budu trotineti koji ovdje imaju obezbijeđen servis, jer često se zna desiti da ukoliko kupite od nekih nepoznatih proizvođača da dođete u probleme razne, obično po pitanju baterije, dometa itd", kazao je Muratović na početku razgovora. 

Napominje da u našoj zemlji to još uvijek zakonski nije regulisano. 

"U smislu mogućnosti korištenja obavezne opreme, rute koje su preporučene za vožnju sa tim trotinetom, tako da je ovo sada na neki način jednostavno tržište koje ne prepoznaje uslove pod kojima se treba obavljati vožnja sa električnim trotinetima. Naprimjer, da li je potrebna kaciga, koja bi itekako poželjna bila prilikom vožnje, trebala bi imati i neka obuka za vožnju sa tim romobilima, jer se ne može baš tek tako stati na njega i pritisnuti gas. Zemlje kao što su Njemačka i Austrija su već regulisale način kako se treba i može upravljati s tim trotinetima, te koja je obavezujuća oprema koja treba biti tu, te kako poštivati druge učesnike u saobraćaju", govori naš sagovornik.

Ističe da je se tržište u ovoj oblasti brzo razvija, te da naša zakonska regulativa generalno u elektromobilnosti ne prepoznaje još uvijek druge načine transporta. 

"Mi smo imali jako puno problema sa električnim automobilima dok smo ih svrstali u razne pravilnike, te bi tako isto trebalo postupiti i u ovom slučaju, počevši od električnih skutera, električnih bicikala i sve više će se ukazivati potreba da se na našem tržištu reguliše oblast alternativnih vrsta prevoza. Ovo je pitanje kompletne zajednice. Mi jednostavno trebamo početi pratiti trendove u inostranstvu. Mi nekad reaktivno reagujemo, odnosno impulsivno, zar je trebalo da prođe toliko vremena i da skoče toliko cijene energenata kao što su dizel i benzin da bismo mi shvatili koliko je potrebno nama da imamo alternativne vrste prevoza. Mi jedino reagujemo kada nas udare po džepu, pa tek onda shvatimo benefite korištenja drugih alternativnih prevoznih sredstava. Ja lično smatram da je jako bitno da se racionalno koriste automobili, naravno da i naš javni transport, kada govorimo o Sarajevu, nije još uvijek adekvatan i onda ljudi jednostavno pribjegavaju onome što im je najlakše, a najlakše je voziti automobil. Međutim, nekada vam automobil bude teret jer neracionalno korištenje, tipa odlaska do granapa sa automobilom ili svi u isto vrijeme ujutru pa napravimo čep i gužve u gradu, onda vam auto bude teret. U tim situacijama onda ovaj alternativni prevoz zaista postaje potreba, a ne luksuz ili nešto što je specifično", zaključio je Muratović u razgovoru za Source.ba portal.

(A. Balićevac)

1
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.