Jablanica i Maglaj izgradnjom Koridora 5c ostaju 'izolovani' i prilično udaljeni od autoputa
Izgradnja autoputa na Koridoru 5c umnogome će promijeniti trasu kojom putuju građani BiH, ali i svi prolaznici kroz našu zemlju, piše portal Biznisinfo.ba.
U jednom dijelu neće biti velike razlike, tamo gdje Koridor manje ili više prati postojeću trasu, naprimjer na potezu Žepče - Zenica - Sarajevo - Konjic.
No, u nekim drugim dijelovima Koridor se znatno odvaja od postojećih glavnih putnih pravaca, pa će pojedini gradovi ostati "izolovani", odnosno neće se više nalaziti na glavnom transportnom koridoru kroz našu zemlju.
Jedan takav primjer je Jablanica, koja će ostati "odsječena" kada se izgradi tunel Prenj, jer će se tada nakon Konjica trasa nastavljati direktno ispod planinskog masiva i ići ka Mostaru.
No, još jedna "rokada" desit će se u sjevernijem dijelu BiH. Naime, tamo će dva grada "zamijeniti mjesta", a radi se o Tešnju i Maglaju.
Sada je Maglaj na glavnoj saobraćajnici, odnosno na cesti M17. S druge strane, Tešanj je podaleko od te ceste, i u taj grad praktično niko ne svraća "u prolazu", odnosno tu odlaze samo oni kojima je Tešanj odredište.
Izgradnjom autoputa, koji je na tom području u punom jeku, ova situacija će se promijeniti. Naime, autoput otprilike na pola puta između Žepča i Maglaja skreće prema zapadu u smjeru Tešnja, te ide ka Doboju drugačijom trasom u odnosu na M17.
Autoput će proći neposrednom blizinom Tešnja koji će izaći iz izolacije i biti priključen na ovaj važni putni pravac.
Maglaj, s druge strane, ostaje poprilično daleko od ovog putnog pravca. To ne znači da će on biti izolovan u pravom smislu te riječi, jer će i dalje imati magistralu s koje će se relativno brzo moći uključiti na autoput, a to znači da će i stanovnici ovog grada, kao i kompanije koje tu posluju, grada imati ogromnu korist.
No, on više neće biti "na oku" prolaznika koji bi eventualno svraćali u ovaj grad radi odmora ili iz radoznalosti.
Ovdje moramo napomenuti dvije stvari. Tešanj, iako je bio "izolovan", uspio se razviti u jednu od najbogatijih sredina u BiH, pa nema razloga da to ne učine i ostali gradovi bez obzira na to koliko su blizu ili daleko od autoputa. Tešanj će sada dobiti dodatni podstrek svom razvoju.
Drugo, utjecaj na ranije spomenutu Jablanicu bit će veći prvenstveno zbog brojnih ugostiteljskih objekata u ovom gradu u koje se tradicionalno svraća na putu ka moru. Maglaj nema takvu vrstu tradicije pa će i utjecaj biti manji.
Na kraju, napomenimo i to da Koridor 5c spaja države a ne lokalne zajednice.
(NAP)