Jedan od najvećih retail parkova u BiH krajem idućeg mjeseca otvara svoja vrata u Doboju, a osim poznatih modnih brendova, koji su magnet za ljubitelje šopinga, ovaj tržni centar značajno će doprinijeti većoj turističkoj posjećenosti, ali i skraćenju liste nezaposlenih na tamošnjem birou gdje je regrutacija kadra već počela.
U ovom gradu na tri rijeke, s nestrpljenjem čekaju otvaranje tržnog centra “Doboj City Park ” koji je nikao na lokaciji bivše fabrike kompresora i pneumatskih alata “Trudbenik”.
Investitor je bijeljinska kompanija “City Mall” iz koje navode da je izgradnja i opremanje objekta, koji se prostire na više od 50.000 kvadratnih metara, pri kraju te da je otvaranje zakazano za 28. novembar.
– Pod krovom “Doboj City Parka” svoje poslovnice otvorit će 46 svjetski poznatih modnih brendova. Otvaranjem objekta posao će dobiti oko 400 radnika, s tim da svaki zakupac u okviru centra interno raspisuje i realizuje konkurse za zapošljavanje – rekla je za “Glas Srpske” marketing menadžerica bijeljinske kompanije “City Mall” Snježana Krstić.
Kompanija već ima tržne centre u Bijeljini, Brčkom, Zvorniku i Doboju.
Šef Biroa u dobojskoj filijali Zavoda za zapošljavanje Branislav Stanojević ističe za “Glas” da uveliko posreduju u zapošljavanju kadra koji će obavljati različite poslove u “Doboj siti parku”, a na zahtjev poslodavaca koji su im se obratili.
– Redovno pratimo i oglase koje raspisuju kompanije koje će poslovati u okviru tog tržnog centra i upućujemo nezaposlene da se prijave. Trenutno na evidenciji imamo 2.287 lica, od čega je 188 njih sa zvanjem trgovac te 49 trgovačkih tehničara. To je kadar koji najčešće dobija zaposlenje u prodajnim objektima, ali svakako da i nezaposleni sa drugim zanimanjima mogu biti odgovarajući kadar – rekao je Stanojević i dodao da će otvaranje trgovačkog centra smanjiti nezaposlenost za solidan procenat.
Pozitivne efekte očekuje i vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije Doboj Vojislav Rađa, navodeći da će kreirati planove i koncepte rada za iduću godinu računajući da će frekvencija šopingholičara i turista biti povećana.
– Očekujem da će novi tržni centar, koji su zbog bogatog sadržaja obično pravi magneti za kupce, unijeti bolju ponudu u sferu trgovine u ovom dijelu Srpske gdje je ponuda kvalitetne brendirane robe do sada bila mala. Budući da je Doboj na entitetskoj granici vjerujem da će i okolno stanovništvo sa adresom u FBiH često svraćati u Doboj – naveo je Rađa.
Predsjednica dobojskog Udruženja građana “ToPeeR”, koje se bavi zaštitom prava potrošača, Snežana Šešlija kaže da je pohvalno to što će mnogi građani dobiti priliku da zarade svoj hljeb.
– S druge strane, u ovoj krizi se postavlja pitanje kolika je korist od otvaranja prodajnih mjesta kada proizvodnih pogona gotovo i nemamo. Dobro je da nam budu dostupni svjetski brendovi, ali pitanje je koliko smo mi platežno moćni – kazala je Šešlija.
Vojislav Rađa navodi da je Doboj već neko vrijeme u ekspanziji, jer se investitori rado opredjeljuju da ulažu u ovaj grad Srpske.
– Frekvencija vozila i ljudi u gradu je velika što je jedan od motiva za ulagače. Postoje najave i da će servisni i distributivni centar za južni Balkan jedne velike auto-kuće biti upravo u Doboju. To su investicije koje grad podižu na zavidan nivo – rekao je Rađa.