Prirodna katastrofa s početka ovog mjeseca u Jablanici je uništila i dio željezničke pruge kojom su povezani Sarajevo, Hercegovina i Ploče. Ova pruga je žila kucavica za izvoz i uvoz, a značajna je i u transportu ljudi.
Koliko je značajna govori podatak iz Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) da zbog obustave saobraćaja na spomenutoj pruzi mjesečno gube 280.000 KM.
S obzirom na to da rekonstrukcija uništenog dijela pruge još nije počela, pitali smo direktora Željeznica Enisa Džafića u kojoj su fazi aktivnosti po pitanju rekonstrukcije. Tom prilikom je objasnio zašto je angažovano preduzeće Ceste FBiH.
"Vlada FBiH je donijela zaključak kojim je zadužila preduzeće Ceste FBiH da se uključe u integralno rješavanje željezničke i cestovne infrastrukture na dionici ceste M17 Donja Jablanica - Komadinovo Vrelo. Ceste FBiH poduzimaju aktivnosti na izboru izvođača koji će napraviti projekat i izvesti radove kako na željezničkoj, tako i na cestovnoj infrastrukturi, a kako bi se u budućnosti izbjegli ovakvi ili slični događaji", ukazao je.
Prema Džafićevim riječima, kada se završe radovi na nasipima, Željeznice, kako ih je zadužila entitetska vlada, trebaju postaviti šine i sve ostalo što je potrebno.
"Time bi se došlo u fazu ponovnog puštanja saobraćaja na relaciji Donja Jablanica - Mostar", dodaje.
Na pitanje koliko će Cestama biti potrebno da urade svoj dio posla, odgovorio je da, prema neformalnim razgovorima, kada radovi počnu, trebalo bi nekih mjesec i po do dva mjeseca da se napravi most, a onda da se uredi gornji sloj željezničke pruge.
Naglasio je da je Željeznicama potrebno nekih 10 dana da urade svoj dio posla. Džafić je napomenuo da su očistili kompletnu prugu do Donje Jablanice. Vozovi trenutno saobraćaju brzinom od 30 kilometara na sat, a narednih dana, kako je najavio, započinju s radovima kako bi omogućili prvobitnu brzinu od minimalno 50 ili 70 kilometara na sat.
(Erna H.)