3.11.2016. 13:45
1
U realizaciju ozbiljnih projekata ulazimo neozbiljno: Tuzla nije obuhvaćena izgradnjom autoputa na koridoru 5C
Osim stranog investiranja veliku ulogu na evropskom putu Bosne i Hercegovine imaju domaće ili drugim riječima rečeno javne investicije.

U posljednjih nekoliko godina ukoliko bi se analizirao stepen domaćih, tj. javnih investicija ,može se utvrditi trend smanjenja istih. To prema riječima ekonomskog analitičara Admira Čavalića nije loša stvar, jer  BiH treba da  teži povećanju privatnog investranja u našoj zemlji.

 

“Bosna i Hercegovina prolazi kroz jedan tranzicijski period gdje se smanjuje učešće države u  bilo kojem planu, pa i u samom investiranju. Naš najveći problem kada govorimo o infrastrukturi  je što  nije obezbjeđena bazična infrastruktura poput autoputeva ,provodnih puteva i razvijanja elektrodistributivne mreže s kojim bi smo napravli dobar okvir za šire privredno djelovanje”, izjavio je za Source.ba  Admir Čavalić.

Kada je riječ o državnim investicijama  u posljednjih pet godina imamo konkretne rezultate. Međutim tu se problem stvorio što preduzeća nisu uspjela da osiguraju finansijsku konstrukciju, koja će kao takva osigurati njihovu dugoročnu finansijsku održivost u budućnosti.

“Imali smo dobrih primjera  kada govorimo o javnim investicijama, ali se dosta laički rečeno neozbiljno ulazilo u realizaciju velikog broja projekata, tako da danas imamo pritužbe menadžmenta  preduzeća koja su vršila radnje na datim projektima  u kojima se navodi  nedostatak  finansijskih sredstava, za čiju nabavku bi s druge strane  opet trebalo povećati akcize. To nas na kraju vodi u drugi problem”, izjavio je Čavalić.

Slikovni rezultat za Admir Čavalić
Admir Čavalić, ekonomski analitičar

Federacija BiH nastoji biti decentralizovana, što je posebno vidljivo ukoliko se poredi sa Republikom Srpskom. Međutim, po pitanju javnih investicija, može se konstatovati da ipak postoji određen stepen centralizacije, pa se tako najviše investira u sarajevski kanton.

“Kada konkretno govorimo o Tuzlanskom Kantonu, kao najmnogoljudnijem kantonu u našoj zemlji, kantonu  koji ima najveći broj općina koje su pokretači bosanskohercegovačke ekonomije najveći problem je što ne postoji dovoljno investiranja u putnu infrastrukturu. U prilog toj priči ide činjenica da Tuzla nije obuhvaćena izgradnjom autoputa na koridoru 5C. Ipak, dobra stvar je što su najavljena javna investiranja u elektroenergetski sektor, riječi su Čavalića.

  Korak naprijed  prema  Čavalićevim riječima treba da bude smanjenje javnog investiranja što je više moguće, odnosno povećnje privatnih investicija.

“Mislim da ko god  da je na vlasti, pitanje je da li bi mogao uraditi nešto više po pitanju javnih investicija ili bi se to na kraju svelo samo na određene koruptivne radnje. Trenutni plan javnog investiranja u našoj zemlji je u dobroj situaciji, imamo niz kandidiranih projekata, međutim ono što je problematično, odnosno što može poslužiti kao kritika vladajućim strankama  je što nisu zatvorene finansijske konstrukcije, drugim riječima što na vrijeme nisu obezbjeđeni  investitori i potrebni kreditori. Razlog za takvu sliku je neurađena  analiza, koja se ipak trebala na vrijeme odraditi”, potvrdio je za Source.ba ekonomski analitičar Admir Čavalić.


Novinar: Admir Oručević

1
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.