28.9.2016. 12:31
2
Sunset Beach, 937. epizoda: Ko je prvi počeo tunel?!
FOTO: Source.ba
Najnoviji tunel Karaula, koji se nalazi između Sarajeva i Tuzle, pušten je jučer u promet. Na otvaranju istog su prisustvovali visoki zvaničnici naše zemlje. Bakir Izetbegović, Fahrudin Radončić i Fadil Novalić samo su neka od imena koja su se našla jučer na otvaranju tunela i ove dionice ceste.

Podsjećanja radi, radi se o dionici Kladanj - Podpaklenik na magistralnom putu M-18, a korištenje nove saobraćajnice (tunela) skratit će put za tri kilometra, uz mnogo bolju cestovnu infrastrukturu.

Ukupna dužina ove ceste je 4,2 kilometara, a čine ga četiri mosta ukupne dužine 675 metara, tunel Karaula dužine 902 metra i 2.669 metara trase. Predviđena prosječna brzina na ovoj dionici je 80 km/h.

Ko je prvi počeo tunel?

Danas su za Source.ba portal govorili Damir Mašić, član Predsjedništva Socijaldemokratske partije BiH (SDP), kao i Nedžad Branković, nekadašnji premijer FBiH, koji je prisustvovao otvaranju ove dionice i tunela.

"Meni lično najveći problem oko tog tunela je to što je jučer najavljeno da će biti otvoren oko 16:00 sati. Ja sam jučer išao prema Tuzli u tom terminu, a ta dionica nažalost nije bila otvorena. Kasnije sam pročitao da i bez obzira na ceremoniju koja je završena, ta dionica nije otvorena. Ako se nešto najavi građanima, onda bi bilo dobro da se oni koji otvaraju taj tunel potrude da to i učine u terminu kojeg su najavili. Nadam se da je jutros u prometu. Drugi problem mi je to što je sramotno da idejni tvorac tog tunela ne bude na ceremoniji otvaranja. Taj projekat je započet u vrijeme ministra Envera Bijedića i sredstva su obezbijeđena dok je on bio ministar, ali on nije bio ni pozvan kao gost na toj ceremoniji. Vidjeli smo određene ljude koji ni po kojoj šemi nisu bili predviđeni da tu budu, a bili su. Što se nas u SDP-u tiče, dabogda se mostovi i ceste otvarali svaki dan. Sramotno je to da je u ove dvije godine jedina otvorena dionica puta ovaj tunel Karaula, iako aktuelna vlast dvije godine već obnaša funkciju. Sramota je da metar novog autoputa nije izgrađen i sramota je da na autocesti nije zakopana ni lopata. Dabogda oni napravili toliko ceste da je otvaraju cijeli ovaj mjesec, meni to nije problem", kaže Damir Mašić za Source.ba.

Ipak, bivši premijer FBiH Nedžad Branković tvrdi da je projekat počeo još u njegovo vrijeme, te ne smatra da to ima ikakve veze sa Bijedićem i SDP-om.

"Ovaj projekat je davno počeo još u mandatu moje vlade kada je ministar bio Adil Šećkanović. Izdvojili smo prvih 30 miliona KM iz kojih smo izdvojili sredstva za modernizaciju tog mosta. Nakon toga je urađena petlja i ulaz u Tuzlu. Potom su krenuli pregovori sa EBRD-om za tunel Karaula. To što se otvaranje tunela desilo jučer je vjerovatno slučajnost. Ja sam podijelio radost sa kolegama. Razumno je da Damir Mašić tako govori jer on ne poznaje sektor prometa i komunikacija. Da on poznaje ove detalje, vjerovatno bi ih spomenuo", kaže Nedžad Branković za Source.ba portal.


Tunel Karaula (Foto: Dnevni Avaz)

Naše sagovornike, koji početak radova na ovoj dionici pripisuju različitim ljudima i vremenima, smo upitali iz čega su stigla sredstva za realizaciju ovog projekta.

"To treba pitati ministra Bijedića, ali kompletan projekat je zaokružen u njegovom mandatu. Vjerovatno se radi o našim sredstvima i kreditorskim sredstvima. Sredstva su bila obezbijeđena još u julu 2014. godine", kaže Mašić.

"Nije bilo kreditnog zaduživanja. To je bilo namjenskih 30 miliona KM kojih smo obezbijedili iz dodatnih odluka o raspodjeli neraspoređene dobiti od BH Telecoma", kaže Branković.

Krediti koje će vraćati djeca naše djece

Mašić, sa jedne strane, tvrdi da je u pitanju kreditno zaduživanje (što nije neka novina za vrijeme kada je SDP kontrolisao ovaj sektor), dok Branković tvrdi da nije bilo kreditnog zaduživanja. Mašić tvrdi da je sve počelo od Envera Bijedića, dok Branković tvrdi da je sve počelo upravo od njega. Dobro došli u Sunset Beach. 

Upravo smo Mašića upitali da li je onda uspjeh to što bi neke buduće generacije (čitaj: djeca naše djece) trebale vraćati taj kredit.

"Ne znam nijednu atocestu ili ozbiljniji građevinski projekat koji se ne radi bez kreditnog zaduživanja. Tako se radi i u regionu. Tako je i sa nekim mnogo razvijenijim zemljama", poručuje Mašić.

Fenomen predstavlja i to što se ova dionica otvorila svega šest dana pred lokalne izbore u BiH. Slično je bilo prije dvije godine i sa SDP-om koji je pet dana pred Opće izbore otvorio dionicu autoputa Sarajevo Zapad - Tarčin.

"Svako neka odlučuje kada će raditi bilo šta. Građani to kažnjavaju ili nagrađuju, oni to prepoznaju na ovaj ili onaj način. Dabogda aktuelna vlast svaki dan otvarala po 100 kilometara ceste i tunela, pa makar to bio i dio izborne kampanje", poručuje na kraju razgovora za Source.ba portal Damir Mašić.

NASA najavila putovanje ljudi na Mars, a mi najavljujemo završetak Koridora V5

Fadil Novalić, aktuelni premijer FBiH, je jučer naglasio kako ćemo za pet ili šest godina napokon izgraditi Koridor V5, tako da će cijela BiH biti uvezana autoputem. Primjera radi, američka NASA je za pet ili šest godina najavila mogućnost putovanja čovjeka na Mars.

"Nije baš neko poređenje. Fadil Novalić vjerovatno bolje od mene poznaje kapacitete institucija koje upravljaju tim projektima", poručuje na kraju razgovora za Source.ba portal Nedžad Branković.

Lokalni izbori su u nedjelju, 2. oktobra ove godine. Možda do tada dobijemo još koji pedalj ceste. Nadati se, jer dugo je ponovo čekati pune dvije godine za neku novu ceremoniju otvaranja tunela/ceste/autoputa.

Novinar: Haris Ahbabović


2
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.