22.12.2016. 14:25
7
Za njih na cestama ne vrijede nikakva pravila: Mogu preticati kako hoće, voziti kako hoće, kršiti zakon kako hoće
Velika polemika se vodi oko toga ko sve ima pravo da u Bosni i Hercegovini koristi rotaciona svjetla, s obzirom da se ovaj zakon nerijetko zloupotrebljava. U Srbiji je, primjera radi, nedavno otkriveno da pojedini manje poznati političari i pjevači sa estrade kupuju tzv. "treptače" za 20 eura kako bi tako imali omogućen prolazak kroz gužve.

I dok Srbija uredno kažnjava sve one koji zloupotrebljavaju zakonske odredbe, u Bosni i Hercegovini to nije slučaj. U Japanu, gdje živi više od 126 miliona stanovnika, samo premijer te zemlje ima pravo na policijsku zaštitu i vozilo pod pratnjom. Nekadašnji ambasador Japana u BiH, Hideo Yamazaki, nije se mogao načuditi kako je moguće da BiH ima toliko političara sa policijskom zaštitom i vozila pod pratnjom.

Prema posljednjim podacima, koji dolaze iz 2014. godine, policijsku pratnju u BiH ima 31 zvaničnik. Direkcija za koordinaciju policijskih tijela štiti i obezbjeđuje policijsku pratnju posebno za svakog od tri člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, zatim za predsjedavajućeg Vijeća ministara i svih ostalih devet članova Vijeća ministara, te po trojicu članova kolegija kako Predstavničkog tako i Doma naroda PSBiH. 

Osim ovih osoba, pravo na policijsku pratnju imaju predsjednik Suda BiH, glavni tužilac Tužilaštva BiH, VIP ličnosti koje se štite prema odluci Vijeća ministara i VIP ličnosti koje se štite po odluci Direkcije za koordinaciju policijskih tijela. 

Članovi Predsjedništva BiH imaju, primjera radi, svaki po minimalno tri čuvara, ukupno njih devet, s mogućnošću da ih se delegira i veći broj u skladu s procjenom bezbjednosti. Tako da jednog člana Predsjedništva BiH tokom jedne posjete zna pratiti i po 7 do 8 telohranitelja. Manje tjelohranitelja ima predsjednik SAD-a. Ono što je posebno zanimljivo, tjelohranitelji podliježu nezaobilaznom pravilu raznovrsnosti kada je nacionalnost u pitanju.

Političari nižih nivoa vlasti nemaju policijsku zaštitu, ali da bi lakše prošli na cestama neki od njih su se dosjetili da u službene automobile ugrade "blinkere" ili "treptače", to jeste rotaciona svjetla ispod prednje maske automobila. Iako za ovo ne postoji nikakva zakonska odredba, ne postoje specijalne policijske kontrole koje kažnjavaju ovakvu vrstu prestupnika. YouTube je prepun primjera bahate i nesavjesne vožnje vozača ovakve vrste vozila.



Zakon o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH (Član 125. ovog zakona) kaže sljedeće:



Kako kaže isti zakon, na ova vozila se ne primjenjuju zakonska ograničenja brzine, niti se primjenjuju zakonske odredbe koje se tiču preticanja i zaobilaženja kolone. Ta vozila imaju pravo prvenstva prolaza u odnosu na sva druga vozila. Također, isti zakon jasno kaže kako uređaje za signalizaciju na vozilima smiju da ugrade samo vozila kojima je to zakonom dopušteno i koja smo spomenuli u prethodnom članu ovog zakona.



Način na koji moraju ova svjetla biti postavljena na vozilu je propisan odredbama Člana 40. Pravilnika o dimenzijama, ukupnim masama i osovinskom opterećenju vozila, o uređajima i opremi koju moraju imati vozila i o osnovnim uvjetima koje moraju ispunjavati i oprema u saobraćaju na putevima, rotaciona i svjetla koja trepere na vozilima mogu biti izvedena tako da daju samo svjetlo žute ili plave boje i moraju biti postavljeni na najvišem mjestu vozila i vidljiva sa svih strana. 





S obzirom da smo spominjali izostavljanje kazni za one koji krše i zloupotrebljavaju ovaj zakon, zakonski propis je po ovom pitanju sasvim jasan.



Dakle, Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH jasno kaže da uređaji za davanje posebnih svjetlosnih znakova i zvučnih signala smiju da se ugrađuju i upotrebljavaju samo na vozilima čija su pratnja policija ili vojna lica, te na vozilima s pravom prvenstva prolaza, odnosno na vozilima Hitne pomoći, vatrogasnim vozilima, vozilima policije i sudske policije, vojnim vozilima i vozilima Državne granične službe.



Samo na ova vozila se ne primjenjuju odredbe o ograničenju brzine, zabrani preticanja i obilaženja kolone vozila i o zabrani presijecanja kolone pješaka, kako kaže isti zakon.

Pitanja koja se tiču ove teme smo poslali na adresu MUP-a Kantona Sarajevo. 



Odgovore od strane MUP-a KS još uvijek nismo dobili. Kada dobijemo spomenute odgovore, naknadno ćemo ih objaviti na Source.ba portalu. U Ministarstvu saobraćaja KS su nam potvrdili da se spomenuta problematika, barem na području Kantona Sarajevo, tiče isključivo MUP-a KS.

Novinar: Haris Ahbabović

7
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.