24.3.2019. 13:21
0
Izazov vrijedan divljenja i jedan sraman odgovor: Na Darivi samostalno skupili više od 30 kesa smeća, a iz KJKP RAD im rekli da kese ne mogu odnijeti
Da možemo korisnije, bolje, konkretnije djelovati dokaz je jedna radna akcija koju je sprovelo troje mladih u Sarajevu.

Naime, oni su prošle sedmice očistili jedan dio Darive. Skupili su smeće, sortirali i time doprinijeli svojoj zajednici. Dokaz je to da se može djelovati, a ne samo kuditi sistem i pri tom ništa ne raditi, dokaz je to da se može biti aktivan i mimo društvenih mreža i komentarisanja portala.

Jedan od članova ove sarajevske ekipe Derviš Ibragić rekao nam je da su ovu ideju i prošle godine također sproveli.

"Isto smo uradili i ove godine i to objavili".

"Naravno da je bilo naporno, nije humano šta i koliko je svega tu bilo. Ovo radimo radi svih nas, da kada odete tu sa djetetom možete rahat uživati", govori Derviš.

Prema njegovim riječima, skupili su tridesetak vreća i tri ogromne kamare rastinja koje su prikladno zapalili“, a onda je uslijedilo razočarenje.

"Na kraju svog našeg posla smo zvali Kantonalno javno komunalno preduzeće 'Rad' da nekoga  pošalju ko bi to pokupio i odnio na deponiju, a oni su nam rekli da zovemo ujutro što smo i učinili. Naravno, nisu to učinili. Prvo smo dobili od njih informaciju da nemaju vremena, da bi nam kraju rekli da to ipak nije njihova nadležnost", govori Derviš.

I onda ovdje možemo početi priču o sistemu, o državi i politici, ali nećemo. Bar ne ovaj put.

Ovaj put možemo govoriti o nama, pojedincima, o našim postupcima i vizijama.

Ponekad djeluje kao da ne cijenimo dovoljno prirodu, kao da od nje želimo uzeti sve i užitak i resurse.

Djeluje kao da ne znamo uzvratiti Planeti što nas trpi, sva naša ludila i trovanja.

Rijetko ćete danas vidjeti neku radnu akciju, s druge strane realnije je da ćete vidjeti „parking papka“ koji je cijenjenu limenu kočiju parkirao na zelenu površinu, smeće na sve strane. Dičimo se rijekama i vodenim potencijalom naše domovine, a iz istih rijeka mogli bi izvući sve – od igle do lokomotive.

Starije generacije ne daju baš neke uzore, oni koji bi mogli uglavnom su iznemogli, ubijeni u pojam od svakodnevnice, mladi su bahati, a onih koji bi se posvetili društveno korisnom radu je sve manje.

Sve više smo se okrenuli virtuelnom svijetu i životu, a ne treba puno vremena da bi neki trend postao popularan i kod nas, sve zahvaljujući internetu, odnosno društvenim mrežama koje iz dana u dan imaju sve više korisnika.

Ponekad su ti trendovi veoma bizarni, poput popularnih "izazova". Vjerujem da se mnogi sjećate "izazova" polijevanja hladnom vodom koji je bio i više nego popularan, zatim tumaranja ulicama vezanih očiju po uzoru na Sandru Bullock u filmu “Birdbox”, i mnogih drugih.

Većina tih "izazova" i nije imala neku svrhu, osim možda nasmijati pratioce.

Međutim, nedavno se pojavio novi trend pod heshtagom #trashtag  čiji je cilj da se što više ljudi priključi akciji kako bi se riješio problem odlaganja smeća.

Naime slijedeći ovaj izazov vaše je da napravite dvije fotografije, jednu prije, a drugu nakon  čišćenja određenog područja.

E, to je pravi izazov...


Ne morate biti baš toliko u trendu i ispratiti ovaj izazov #trashtag, ali bilo bi lijepo da se osvijestite bar toliko da celofan od pakovanja cigareta, maramice, kese, konzerve, i šta sve ne ne bacate. Ako to inače i ne radite, tako i nastavite.

Za kraj, razmislimo koliko je priroda (ne)surova prema ljudskoj civilizaciji i koliku smo surovost zaista zaslužili.







(Lejla Trle)



























































































































































































































0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.