26.9.2017. 16:34
7
"Jaka auta su sklona tome da nemate osjećaja da vozite 150 ili 200 km/h, dodate malo gasa i ono ide. Audi je tvrdo auto, čudno je da se rascijepilo"
Amir Alić je smrtno stradao jučer u teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila na autoputu u blizini Ilijaša.

Do nesreće je došlo nakon što je automobil Audi pri velikoj brzini udario u betonsku bankinu na mostu, a nakon toga i u drugi automobil. 

"Jučer oko 16 sati na cesti Autoputa A1 (Sarajevo - Zenica), kolovozna traka namijenjena za kretanje vozila iz smjera Zenice u smjeru Sarajeva, na mostu preko rijeke Bosna u mjestu Ljubinići, općina Ilijaš, dogodila se saobraćajna nezgoda.Tom prilikom došlo je do skretanja u desnu stranu van kolovoza, udara u metalnu zaštitnu ogradu, a zatim i u betonsku ogradu mosta, putničkog motornog vozila marke "Audi A8", reg. oznake A48-E-050, kojim je upravljao vozač H.F. rođen 1995. godine, nastanjen u Sarajevu, kojom prilikom dolazi do razdvajanja vozila "Audi A8" na dva dijela i do udara dijelova otpalih sa vozila "Audi A8", u putničko motorno vozilo "Audi A5" reg. oznaka T15-J-015, kojim je upravljala vozač H. S., rođena 1979. godine u Zavidovićima, nastanjena u Sarajevu", objavilo je u saopštenju Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.
 
U ovoj saobraćajnoj nezgodi, na licu mjesta, smrtno je stradao putnik iz vozila "Audi A8" Amir Alić, rođen 1993. godine u Sarajevu, gdje je i nastanjen, čija smrt je konstatovana od strane ljekara Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Kantona Sarajevo. Tijelo smrtno stradalog je vozilom KJKP "Pokop" prevezeno u prosekturu "Bare", gdje će po nalogu tužioca biti obavjena obdukcija.
 
Lakše tjelesne povrede zadobio je vozač Ferid Hadžihaskić , a ljekarska pomoć mu je ukazana u Općoj bolnici "Prim. Dr. Abdulah Nakaš". 

"Uviđaj su obavili tužilac Kantonalnog tužilaštva u Sarajevu, policijski služebnici MUP-a Kantona Sarajevo i ovlašteni sudski vještaci saobraćajne i mašinske struke. Istog dana u 20,00 sati, zbog postojanja osnova sumnje da je počinio krivično djelo iz člana 336. stav 4. KZ F BiH (Teška krivična djela protiv sigurnosti javnog prometa), vozač H.F. je lišen slobode i predat u prostorije Jedinice za osiguranje objekata i zadržavanje osoba lišenih slobode MUP-a Kantona Sarajevo. Policijski službenici nastavljaju rad na dokumentovnaju navedenog događaja", objavio je MUP KS.
 
Tačni uzroci nesreće na autoputu A1 kod Ilijaša u kojoj je smrtno stradala jedna osoba bit će poznati nakon što se izvrše naložena vještačenja, potvrdila je Azra Bavčić, glasnogovornica Tužilaštva KS. Niko od učesnika nije bio pod dejstvom alkohola, pokazalo je alkotestiranje. Preliminarnii rezultati istrage ukazuju na to da se radi o klasičnoj nesreći. Vozilo u kojim je upravljao Hadžihaskić se kretalno velikom brzinom, ali koja je dozvoljena na autoputu.  

Najveća dozvoljena brzina vožnje na autoputu je 130 km na sat. Da li se prema toj brzini automobil može prepoloviti prilikom udesa upitali smo sudskog vještaka mašinske struke koji je stručnjak za motore i vozila, Omera Ahmića.

"Zavisi od udara, gdje udari. Nije isto ako udari u zid, ili ako udari u oštru ivicu, ali mora da se vidi trag kočenja, da se vide drugi elementi. Tu ima puno faktora i ne smijemo se igrati podacima, ali vještaćenjima se utvrde svi elementi", rekao je za Source Omer Ahmić, sudski vještak za mašinsku struku i dodao:

"Također treba da se ispita pod kojim je uglom auto udarilo, može da ne bude velika brzina, a da se okrenuo poprečno i udario pa ga presjekao zid ili stub, tako da nekada i ne mora da bude velika brzina, a veliki je udes", rekao nam je on.

Omer Ahmić je potvrdio da je na snimku gledao rezultat nesreće na autoputu A1 kod Ilijaša gdje je život izgubio Amir Alić. 

"Gledao sam na snimku, ono je jezivo. Vozilo Audi spada u grupu malo tvrđih auta. Drugo auto nije bilo puno udareno, on je udario u bankinu, pa se odbio u drugo auto zato se skršio, a vjerovatno je i brzina bila velika", rekao nam je Omer Ahmić.

Naš sagovornik je općenito iz iskustva rekao koji su mogući razlozi za ovako tešku saobraćajnu nesreću, ali je dodao da je čudno što se vozilo prepolovilo. Za automobil star 6 - 7 godina nije karakteristično da ovakav bude ishod. 

"Malo je čudno kako se prepolovio, zidovi na autoputu stoje normalno, ali postoje i mnogi drugi elementi. Ne zna se šta je dok se ne završe vještačenja, auto ide na ekspertizu da se vidi je li nekada prije nešto puklo, je li vareno, staro i slično. Automobil nekog 2011. godišta nije uopšte staro, a čudno je šta je uzrokovalo cijepanje auta. Ti limovi nisu tako slabi da se lako precijepaju. I kada je prevelika brzina nekada može da se ne prepolovi", rekao je stručnjak za mašinstvo, Omer Ahmić.

Sudski vještak mašinske struke, Omer Ahmić je apelovao na vozače da prije svega paze na ispravnost vozila i da poštuju saobraćajne propise. 

"Postoje mnogi faktori koji ometaju vozača kao što su brzina, pričanje, mobiteli, ali to je poznato vozačima, a jaka auta su sklona tome da vi nemate osjećaj da vozite 150 km/h ili 200 km/h, samo malo gasa i ono ide. Pod ovim okolnostima, ovaj Audi prema nekim prvim procjenama ne bi trebalo da se prepolovi, ali kako se on odbio pa dočekao povratni udar utvrditi će vještaćenja", rekao nam je Ahmić i napomenuo vozače još jednom da se drže propisa i da jezive fotografije sa jučerašnjeg udesa budu opomena svakome da budu skoncentrisani na vožnju posebno kada voze na brzim cestama.

Novinarka: Merima Druškić

7
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Redakcija
T:
F:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.