8.12.2021. 21:55
Sva ga se boje, a niko nije znao kako izgleda. Naučnici objavili snimak omikrona
Omikron varijanta novog koronavirusa pojavila se krajem novembra, a prve studije su pokazale da se potencijalno lakše prenosi od prethodnih sojeva.

Univerzitet u Hong Kongu objavio je u srijedu prvu fotografiju omikron varijante koronavirusa, koju su snimili pomoću elektronskog mikroskopa, prenosi B92.

Medicinski naučnici, uključujući patologe i virusologe, uspjeli su da naprave elektronski mikrograf ćelije bubrega majmuna (Vero E6) nakon što je zaražena omikronskom varijantom novog koronavirusa.

Pomenuti univerzitet je objavio fotografije omikrona sa malim i velikim uvećanjem.

Pri malom uvećanju, slika pokazuje oštećenje ćelija sa otečenim vezikulama koje sadrže male crne virusne čestice, objasnili su naučnici.

Slika sa velikim uvećanjem prikazuje skupove virusnih čestica sa šiljcima u obliku korone na njihovoj površini.

Naučnici sa Odjeljenja za mikrobiologiju Univerziteta u Hong Kongu uspjeli su da iz kliničkih uzoraka izoluju varijantu omikrona, što će omogućiti razvoj i proizvodnju vakcina protiv ove najnovije varijante.

Najvažnija karakteristika omikron varijante je to što ima najviše mutacija do sada na šiljastom proteinu, njih 32. To znači da može lakše da potisne imuni odgovor i da se lakše širi.

(Admir Oručević)