26.2.2015. 0:02
0
Znate li koliko trošimo da turiste dovedemo u Sarajevo?
U međunarodnom turističkom portalu TripAdvisor.com tvrde da njihova stranica ima značajan uticaj na zaradu od te industrije. Istraživanje provedeno na osnovu recenzija korisnika stranice pokazuje da više od četvrtine tih korisnika ostaje duže na destinacijama, troše više novca i uplaćuju više aktivnosti kao rezultat pregleda te stranice.
S druge strane, recenzije turista na toj stranici se često dovode u pitanje, a 30-ak hotela je stavljeno na „crnu listu“ zbog sumnjivih recenzija, poput hotela Cornwall koji je plaćao gostima da ostavljaju pozitivne komentare.

Naš glavni grad je, u poređenju sa gradovima iz regiona, adekvatno zastupljen na turističkim online servisima. Tako barem tvrdi Asja Hadžiefendić-Mešić, portparol Turističke zajednice Kantona Sarajevo, ali ističe da susjedne zemlje izdvajaju mnogo veća novčana sredstva za promociju svojih turističkih potencijala.

Imam podatke za 2012. godinu. Hrvatska potroši godišnje 32,7 miliona eura samo na inostrano oglašavanje, a od toga je više od 10 posto za online oglašavanje. Ako vam kažem da je ukupan budžet Turističke FBiH nije ni ovo iza ovog zareza, nije ni 0.7 miliona eura, možete misliti koja je razlika. Ukupan budžet je 1.200.000 KM, pa možete misliti koja je razlika“, tvrdi naša sagovornica.

Glasnogovornica Turističke zajednice KS ističe kako BiH uopšte ne izdvaja sredstva za potrebe online promovisanja turističkih potencijala.

Mi bukvalno ne ulažemo. Jako su skupi svi načini oglašavanja. Mi smo posljednje oglašavanje, doduše ne online, imali na CNN-u sa promotivnim spotom 'Enjoy Life', ali su bukvalno sve državne institucije stale iza tog projekta. To je jedino oglašavanje koje smo imali“, objasnila je Asja Hadžiefendić-Mešić.

Istraživanje TripAdvisora pokazalo je da 92 posto turista radije rezerviše smještaj u hotelima koji imaju kvalitetnu prezentaciju uz detaljan opis i dobre fotografije, s obzirom da putnici žele vidjeti vrijednost koju dobijaju za svoj novac.

Mi duži period radimo na našoj web stranici i pokušavamo sopstvenim snagama unaprijediti taj segment. Trenutno su smještajni objekti na našoj stranici predstavljeni sa jednom fotografijom. Vjerujte da je bio problem dobiti i tu jednu fotografiju od njih. Sada će im biti ostavljena mogućnost ostavljanja više fotografija i oni će biti ti koji će imati mogućnost uređivanja prostora ostavljenog njima, pa ćemo vidjeti kako će ići. Kod nas se još uvijek marketing, pogotovo online, shvata više kao trošak nego kao ulaganje“, dodala je naša sagovornica.

Ona je također istakla da su turisti uglavnom jako zadovoljni i nose veoma pozitivna iskustva iz Sarajeva, te da naš glavni grad ima odličnu reputaciju.

Analizirajući stranicu TripAdvisor ipak zaključujemo da značajan broj ugostiteljskih objekata pridaje veliki značaj ovom servisu, što im se kroz rejting koji ostvaruju na osnovu recenzija gostiju odražava i na poslovanje.

Kontaktirali smo jedan od sarajevskih hotela, koji je poprilično zastupljen na pomenutom servisu, gdje su nam potvrdili da mnogo vode računa o takvom vidu oglašavanja.

Pridajemo veliku pažnju jer nam taj rejting mnogo utiče na poslovanje. Mi smo okrenuti inostranom tržištu i zbog toga nam je vrlo bitno. Pratimo recenzije gostiju i to nam je najbitniji insput za dalje poslovanje. Pozitivne recenzije se mnogo odražavaju na naše poslovanje, ali nemamo tačne statistike po tom pitanju“, potvrdili su nam iz City Boutique Hotela.

S obzirom da već nemamo novac za plaćanje reklama na inostranom tržištu, turistički djelatnici individualno mogu koristiti besplatne online servise, društvene mreže, a veoma je poželjno i posjedovanje sadržajne internet stranice. Po tom pitanju se mijenja i svijest domaćih ugostitelja, pa je online prezentacija njihove ponude uglavnom na zadovoljavajućem nivou.

(Nedim Pobrić)
0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.