18.7.2020. 16:09
0
Predsjednik Udruženja Avantur o seoskom turizmu i prirodnim ljepotama u BiH: Nema brzih para u domaćem turizmu
Pandemija koronavirusa koja je zahvatila Evropu, ali i BiH početkom 2020. godine još uvijek ne jenjava. Restriktivne mjere koje su se uvodile bitno su utjecale na svakodnevni način života. Nažalost, pandemija koronavirus najviše je pogodila privredu te su mnogi ostali bez svojih radnih mjesta.

Također, pandemija je otežala kretanje ljudi, odnosno putovanja van države, samim tim nameće se pitanje da li je zatvaranjem granica otvoren prostor za napredak turizma, u prvom redu seoskog turizma. 

O seoskom turizmu i ljepotama BiH za Source.ba govorio je Muamer Drugovac, predsjednik Udruženja Avantur. 

- Generalno gledajući pandemija je trebala otvoriti prostor razvoju domaćeg turizma. Međutim, ako gledamo  razvoj  turizma s fokusom na seoski turizam, a vodeći se činjenicom da BiH ima dosta sela, automatski imamo i razvijen seoski turizam. Nažalost, tek u situaciji koja nas je zadesila vidimo da nemamo ni „s“ od seoskog turizma, a gledajuć evidentirana seoska domaćinstva, sadržaje koji se nude, domaću tradicionalnu hranu, domaće životinje u okviru domaćinstava, smještaj itd. - kaže Drugovac.

Predsjednik Udruženja Avantur navodi da nije samo seoski turizam zapostavljen, već i drugi oblici turizma koji su neusklađeni, nepotpuni, neuvezani i bez sistemskog uređenja. Također, on dodaje kako o tome pričamju već dugi niz godina, a u situaciji s koronavirusa to nam se i samo pokazalo. 

Zanimalo nas je da li se sada s obzirm na pandemiju ljudi više interesuju za posjet bh. selima.

- Uvijek je veliko interesovanje za prirodne ljepote BiH, jer sve što je lijepo privlači ljude. Trenutno svi su nekako pažnju posvetili domaćem turizmu pa se o tome više i priča. Ako nismo do sad dovoljno učinili ovo je prilika da se iz svega ovoga izvuče pouka i aktivnije krene naprijed - kaže Drugovac.

Nameće se i pitanje da li su bh. sela zapostavljena, jer većina ljudi svoje slobodno vrijeme želi iskoristiti odlazeći na neke atraktivne destinacije van države.

- Većinom da. Ako posmatramo sva sela u našoj zemlji možemo reći da nismo iskoristili ni 5% po pitanju seoskog turizma. Ljudi se interesuju i žele vidjeti nešto novo, a kad već i izađu u prirodu, odnosno selo, većina želi pojesti domaću hranu. Također, mnogi prilikom posjeta selu žele učestvuju u radovima na selu te imati i neke druge aktivnosti - navodi Drugovac.

Drugovac smatra da su strategije razvoja turizma u BiH neusklađene, nepotpune ili su pak kopirane od drugih te nemaju veze sa određenim geografskim područjem i sl. 

- Kada nas zadesi neka kriza, malo se zabavimo oko trenutnog problema, a nakon par dana vratimo se u isti kolosijek i tako godinama. Nema brzih para u domaćem turizmu, a to je i jedan od razloga zbog čega nije posvećeno dovoljno pažnje domaćem turizmu - navodi Drugovac, potom ističe da su potrebna sistemska rješenja koja su dugoročna i s kojim bi dosta lakše podnijeli ovakvu situaciju koja nas je zadesila ove godine.

 

 Fotografija Visit Prača.


Projekt "Visit Prača"

Predhotnih godina Udruženje Avantur radilo je na projektu "Visit Prača". Predsjednik Udruženja Avantur nam je pojasnio šta je konkretno poduzeto vezano za ovaj projekat.


- Radili smo, a radimo i dalje. Idejni projekat „Visit Prača“ od samog početka do danas sprovodimo umjerenim intezitetom, a što nam svakako zavisi i od slobodnog vremena našeg volonterskog tima kao i finansijskih sredstava za brži razvoj naše ideje - kaže Muamer te dodaje kako se cjelokupan koncept projekta "Visit Prača" zasniva na maksimalnom iskorištavanju kapaciteta i unapređenju lokalne zajednice kroz obilježavanje historijskih i kulturoloških znamenitosti. 

Drugovac potom navodi kako je ovo područje bogato prirodnim resursima, ali i historijskim znamenitostima poput nekropola stećaka, starog grada Pavlovac, prirodnih izvora pitke slatke i kisele vode – kiseljaka, Semiz Ali-pašino turbe.  Uređivanjem staza za pješačenje, atraktivnih pećina, ferrata staze, ponovno oživljavanje starih zanata, razvijanje svijesti o zdravom načinu života i sigurnom boravku u prirodi doprinjet će razvoju seoskog turizma i td. 

- Moram svakako i spomenuti i pećinu Govješticu (Dugovješticu), koja se nalazi u kanjonu rijeke Prače i koja je dugačka skoro 10 kilometara. Sigurno jedna od najatraktivnijih u regiji - pojašnjava naš sagovorinik.

Lokacije koje treba posjetit u BiH

Kao zaljubljenika, ali i poznavaoca prirodnih ljepota BiH, pitali smo Drugovca da našim čitateljima izdvoji neke najinteresantnije ne tako atraktivne lokacije koje svakako treba posjetiti.

- Ima ih dosta i jedina selekcija jeste na pristupačne za porodične izlete i one malo avanturističke. Navest ću samo neke koje se manje posjećuju, a to su: planina Zelengora i njena jezera gdje do nekoliko jezera možete organizovati i porodični izlet, Blace i Blatačko jezero u opštini Konjic, Ćuhovići selo u opštini Konjic, Pješčane piramide kod Miljevine, Obelisk kod Olova, kanjon Rakitnice, kanjon Hrčavke, planina Raduša i Ramsko jezero, Vilinska pećina u Sebešićima – Novi Travnik, slapovi Kozice u Fojnici, Ruda Glava – Jahorinski Klek, Livno i divlji konji na lokalitetu Kruzi, Šatorsko jezero i mnogo drugih lokacija u kombinaciji sa kraćim/dužim pješačenjem - navodi Drugovac.

Predsjednik Udruženja Avantur zaključuje da je krajnje vrijeme da više uključimo struku po pitanju državnih institucija. Također, on ističe da se ne trebamo držati filozofije da svi sve znamo, a na terenu idemo usporenim koracima i u mnogim segmentima tapkamo u mjestu već 25 godina.


Novinar: Nermana Crnčalo

Foto: Udruženje Avantur
0
SOURCE PRIČE
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.