„Radikalizacija se ne odvija preko džamija, nego preko interneta ovi radikalisti otkrivaju njihove zajednice. Odvojeni od društvenih normi, spoznaju njihov identitet unutar male grupe, gdje radikali vide svjetska dešavanja kao egzistencijalnu borbu između islama i Zapada, te se osjećaju ovlaštenima da izvrše djela užasa.“, tvrdi Malik Kenan.
Administracija
predsjednika Obame je bila domaćin samita o suprotstavljanju nasilnom
ekstremizmu, u februaru 2015. godine, o kojem su analitičari Colum Lynch
i John Hudson pisali za magazin Foreign Policy (Vanjska politika).
Prema riječima Ben Emmersona, UN-ovog specijalnog izvještača o
promicanju i zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda tokom borbe
protiv terorizma, izraz nasilni ekstremizam je “neuhvatljiv koncept”,
čak i unutar granica Evrope, s obzirom da Velika Britanija, Švedska,
Norveška i Danska imaju različite definicije o tome šta je nasilni
ekstremizam.
Emmerson
dalje navodi da je nedostatak međunarodno priznate definicije nasilnog
ekstremizma i terorizma stvorio ono što on naziva „dobro utemeljenu
zabrinutost“, jer sada autoritarne države mogu koristiti te pojmove da
opravdaju targetiranje „članove religijskih manjina, civilnog društva,
borce za ljudska prava, mirne separatiste i starosjedilačke grupe, kao i
članove političkih opozicijskih stranaka”.
Francois
Heisbourg, bivši francuski diplomata koji je specijalni savjetnik
Fondacije za strateška istraživanja u Parizu, vezano za nedostatak
definicije o nasilnom ekstremizmu dodao je: „Olakšavate život
diktatorima, jer im omogućujete da sami definišu te pojmove”.
Prema
riječima francuskog sociologa Olivera Roya, eminentnog naučnika iz
oblasti evropskog radikalizma, kaže da je manji broj terorista imao
pozadinsku priču o potrebi za borbom, bilo da se radi o političkoj ili
vjerskoj. Radije, oni traže nešto manje odredivo, kao što su dentitet,
pripadnost, poštovanje.
Put
radikalizacije, prema izvještaju britanskog istraživača Tufyal
Choudhurya iz 2007. godine, „često uključuje potragu za identitetom u
momentima krize“. To se događa kad prethodna objašnjenja i sistemi
vjerovanja postanu neadekvatni u objašnjenju iskustava pojedinca.
U
prošlosti, mladi su mogli da se pridruže pokretima za političke
promjene – to je bilo ono što sam ja uradio u mladosti, navodi
analitičar i publicista New York Timesa, Kenan Malik. Sada, međutim,
takvi pokreti često izgledaju van događaja kao osnovne institucije.
Dakle, društvo postaje oblikovano više politikom identiteta, nego
naprednom politikom, stoga neki nalaze značenje i smisao u plemenitoj,
snažnoj i opasnoj viziji islama. Ironično, neki i jesu otuđeni od
osnovnih islamskih zajednica, jer potiču sa Zapada.
Radikalizacija
se ne odvija preko džamija, nego više preko interneta, i na taj način
neki radikalisti otkrivaju njihove zajednice. Odvojeni od društvenih
normi, spoznaju njihov identitet unutar male grupe, gdje radikali vide
svjetska dešavanja kao egzistencijalnu borbu između islama i Zapada, te
se osjećaju ovlaštenima da izvrše djela užasa. To je zaključak najnovije
analize koju je objavio Malik Kenan.
(Anesa Agović)