26.5.2023. 8:06
0
Avioni F-16 koje Kijev želi neće letjeti iznad Ukrajine u bliskoj budućnosti
Ukrajina će dugo čekati prije nego što može da upotrijebi F-16 protiv Rusije, dok američki i evropski saveznici počinju da se muče ko bi mogao da im avione ustupi, piše Bloomberg. Zemlje koje obećavaju podršku Ukrajini daju prioritet obuci pilota i moraće da izvagaju troškove i sve moguće sigurnosne nedostatke prije nego što odluče da li će poslati avione.

Četiri zemlje su se obavezale pomoći u obuci ukrajinskih pilota – Ujedinjeno Kraljevstvo, Danska, Nizozemska i Belgija. Ali samo Danska i Nizozemska mogu zaista poslati avione. UK nema F-16. Belgija je signalizirala da mnogi od njena 53 aviona dolaze do kraja svog životnog vijeka, dok bi svi ostali bili potrebni za nacionalne i međunarodne misije. Da li će Danska poslati Ukrajini svoje avione i dalje je otvoreno pitanje, rekao je portparol danskog ministarstva odbrane.

Iako UK nema svoje avione, jedna opcija bi mogla uključivati kupovinu aviona drugih zemalja kako bi se oni prebacili u Ukrajinu, rekao je britanski zvaničnik. UK razgovara o nizu metoda s drugim zemljama kako bi F-16 dopremila u Ukrajinu i rado će pomoći na bilo koji način u logistici, obuci i finansiranju, rekao je zvaničnik.

Američki savjetnik za nacionalnu sigurnost Jake Sullivan rekao je tokom vikenda da će SAD raditi sa saveznicima na utvrđivanju kada će avioni biti isporučeni i ko će to učiniti. Najvjerovatniji scenarij za sada je da SAD neće slati F-16 u Ukrajinu, već će se umjesto toga oslanjati na druge zemlje da ih isporuče.

Nijedna zemlja se još formalno nije obavezala na isporuku aviona F-16 Ukrajini. UK će započeti obuku ukrajinskih pilota za otprilike dva mjeseca, rekao je britanski zvaničnik, dodajući da će piloti dobiti uvodnu obuku o tome kako upravljati borbenim avionom, što će trajati nekoliko mjeseci. Tada će im trebati dalja obuka drugih zemalja o stvarnim F-16, što će trajati još nekoliko mjeseci.

Colin Kahl, šef politike Pentagona, rekao je odboru Predstavničkog doma u februaru da bi 50 do 80 borbenih aviona za koje SAD smatra da bi Ukrajina vjerovatno trebala zamijeniti svoje postojeće zračne snage, mogli koštati čak 11 milijardi dolara ako su potpuno novi. Nacije koje doniraju također će morati osigurati da Ukrajina može održavati avione. Mlaznjaci zahtijevaju intenzivnu njegu, uključujući detaljnu inspekciju otprilike nakon svakih
300 sati letenja, čime se avion stavlja van pogona na najmanje 35 dana, navodi belgijska vojna zračna baza Kleine-Brogel.

Jedan od glavnih faktora u bilo kojoj odluci biće vezan za pristigle narudžbe F-35 dizajnirane da zamijene F-16, jer saveznici nastoje izbjeći bilo kakve praznine u svojim zračnim snagama. Nizozemska je napredovala u svom programu F-35 u poređenju sa zemljom kao što je Belgija, koja će tek ove godine dobiti svoja prva dva F-35, ali će prvo biti stacionirana u SAD radi obuke. Prvi danski F-35 stižu ove godine. Norveška je također u prelasku na F-35, a flotu je zvanično preuzela prošle godine. Upitan da li bi Norveška razmotrila slanje F-16, ministar odbrane Bjorn Arild Gram je rekao da njegova vlada „stalno razmatra nove donacije Ukrajini“, ali je odbio komentarisati buduće donacije.

Nizozemski i danski ministri rekli su u Briselu ranije ove sedmice da očekuju da će se i druge zemlje uskoro pridružiti koaliciji za obuku pilota. Portugal je otvoren za pomoć u obuci pilota, ali davanje F-16 nije na stolu jer zemlja ima ograničen broj aviona. Turska i Grčka zajedno imaju više od 400 F-16, ali je malo vjerovatno da će ih Ukrajini poslati. Grčkoj su avioni potrebni s obzirom na njeno stalno rivalstvo s Turskom, dok se ova potonja oslanja na avione u borbi protiv separatističkih kurdskih militanata kod kuće i izvan svojih granica u Siriji i Iraku. Štaviše, Turska igra ulogu posrednika u sukobu i ne bi ni razmišljala o davanju svojih ratnih aviona Ukrajini i rizikovala direktnu konfrontaciju s Rusijom, prema dvojici visokih turskih zvaničnika upoznatih s tim, zaključuje Bloomberg.

(Ajdin B.)

0
VIJESTI
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.