Dva tehnološka diva bore se za titulu najvrijednije kompanije na svijetu.
Microsoft je prvi put od 2021. pretekao Apple i postao najvrijednija kompanija na svijetu prema tržišnoj kapitalizaciji - koja mjeri vrijednost i broj dionica kompanije, prenosi Reuters.
Microsoft, sa sjedištem u Redmondu u saveznoj državi Vašington, nadmašio je Apple tokom današnjeg trgovanja na Njujorškoj burzi (NYSE) kada je njegova vrijednost porasla za 1.5% i dosegla 2.888 biliona dolara.
Apple, sa sjedištem u Kupertinu u Kaliforniji, pao je za 0.3% s tržišnom kapitalizacijom od 2.887 biliona dolara.
Dionice Applea pale su 3.3% do sada u januaru, u poređenju s rastom Microsofta od 1.8%. Pad Applea uslijedio je nakon niza snižavanja rejtinga i rasta zabrinutosti da će prodaja iPhonea, najprepoznatljivijeg proizvoda tvrtke, ostati slaba, posebno na glavnom tržištu u Kini.
"Kina bi mogla biti kočnica za učinak u nadolazećim godinama", poručila je brokerska kuća Redburn Atlantic u jučerašnjoj bilješci za klijente, ukazujući na ponovno konkurentnost Huaweija i kinesko-američke napetosti koje su povećale pritisak na Apple.
Dionice Applea, čija je tržišna kapitalizacija dosegnula vrhunac od 3.081 triliona dolara 14. decembra, završile su prošlu godinu s dobitkom od 48%. To je bilo niže od porasta od 57% Microsofta, koji je 2023. godine izbacio alate pokretane generativnom umjetnom inteligencijom (AI) zahvaljujući svojoj povezanosti s OpenAI-jem, proizvođačem ChatGPT-a..
Microsoft je nakratko preuzeo vodstvo nad Appleom kao najvrijednijom kompanijom nekoliko puta od 2018., posljednji put 2021. kada je zabrinutost zbog nestašica u lancu nabaki uzrokovanih COVID-om pogodila cijenu dionica proizvođača iPhonea.
Trenutno je Wall Street pozitivniji prema Microsoftu. Kompanija nema ocjenu "prodati" i gotovo 90% brokerskih kuća koje pokrivaju kompaniju preporučuje kupnju dionica.
Apple ima dvije ocjene "prodati" i samo dvije trećine analitičara koji prate kompaniju preporučuju kupovinu dionica. Obje dionice izgledaju relativno skupo u smislu cijene u odnosu na njihovu očekivanu zaradu, što je uobičajena metoda vrednovanja javno kotiranih kompanija.
(Ajdin B.)