27.2.2022. 9:03
0
Znate li koja je boja za automobile najpopularnija?
Bijela je dominantna boja u svijetu od 2011. godine. To je uglavnom zbog popularnosti te boje u Aziji. Ipak, u posljednje vrijeme udio bijelih vozila pada

Axalta je jedan od vodećih dobavljača boja za automobilsku industriju. Američka tvrtka od 1953. svake godine istražuje koje su boje automobila najtraženije, a sada je Axalta objavila brojke za 2021.

U cijelom svijetu bijela je i dalje dominantna, dijelom zato što ta boja odbija sunčevu toplinu, a dijelom i zbog toga što za nju nije potrebna posebna nadoplata. Prema Axalti, 35 posto automobila prodanih 2021. bilo je bijelo, odnosno 21 posto osnovno bijelo i 14 posto biserno bijelo.

Nakon toga najpopularnije su crna, tamno siva i srebrno siva. Plava je boja koja se tradicionalno povezuje s električnim automobilima i njena prodaja je naglo porasla. Plava raste 1 do 8 posto širom svijeta, a njena popularnost sada nadmašuje srebrno sivu u Sjevernoj Americi, Africi, Japanu, Južnoj Koreji i Europi.

Na našem kontinentu, tamono siva boja je pobijedila bijelu i na prvom je mjesu. Ove dvije boje su imale udio od 25 posto u 2020., sada tamno siva čini 27 posto, a bijela 23 posto.

Bijela je dominantna boja u svijetu od 2011. godine. To je uglavnom zbog popularnosti te boje u Aziji. Ipak, u posljednje vrijeme udio bijelih vozila pada – 2017. godine bilo ih je 39 posto.


Svjetska rang lista boja u 2021.:

1. bijela (35 posto)
2. crna (19 posto)
3. tamno siva (19 posto)
4. srebrno siva (9 posto)
5. plava (8 posto)
6. crvena (5 posto)
7. smeđa/bež (3 posto)
8. zelena (1 posto)
9. žuta/zlatna (1 posto)
10. ostalo (<1 posto)



(Mersad Gušić)

0
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
 

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2015, Source d.o.o.