15.3.2022. 22:55
Otkriven utjecaj još jedne molekule koja potiče izgradnju mišića
U jednom istraživanju koje je obuhvatilo 10 zdravih mladića, naučnici su nastojali utvrditi povezanost između aminokiselina leucina i dileucina na izgradnju i razgradnju mišića. Istraživanje je potvrdilo da dileucin pokreće metaboličke procese koji potiču rast mišića, i to za 42% više nego li slobodni leucin.

Otkrića objavljena u Journal of Applied Physiology

Ljubiteljima teretane su već poznate aminokiseline poput leucina, izoleucina i valina. Kao i sve ostale aminokiseline, one su gradivne jedinice proteina. No, za razliku od ostalih aminokiselina, leucin ima i neke druge uloge, odnosno, djeluje kao signalna molekula između mišićnih stanica te ujedno potiče njihovu izgradnju.

Što se tiče same probave, kada u sebe unesemo proteine, oni se u tankom crijevu razgrade do slobodnih aminokiselina i dipeptida koji se zatim apsorbiraju. Prethodna istraživanja su već potvrdila da se u tankom crijevu brže apsorbiraju dipeptidi (poput dileucina) negoli slobodne aminokiseline.

Nadalje, neka od prethodnih istraživanja su nastojala utvrditi što se događa kad u sebe unesemo dileucin, odnosno, hoće li se razgraditi na dvije molekule leucina ili će se apsorbirati u takvom obliku. No, ta istraživanja nisu ispitivala učinak dileucina na akutnu izgradnju mišića i njihovu razgradnju.

Kako je provedeno istraživanje?

Za ovo istraživanje, ispitanici su došli u laboratorij nakon posta u trajanju od 12 sati. Nakon toga su medicinski obrađeni raznim postupcima koji omogućuju nadzor nad metabolizmom mišića. Prije početka ispitivanja su im također uzete biopsije mišićnog tkiva s natkoljenice.

Nakon toga su ispitanici dobili ili 2 grama leucina, ili 2 grama dileucina. Ukupno se tri sata promatrao odgovor na remodeliranje mišića. Također, studija je bila “dvostruko slijepa”, odnosno, niti ispitanici, niti istraživači u tom trenutku nisu znali je li ispitanik dobio leucin ili dileucin. Nakon primjene aminokiselina, uzete su još tri biopsije, nakon 30, 60 i 180 minuta.

Istraživači su u konačnici utvrdili da se dileucin brže apsorbira od leucina te ujedno i da više potiče izgradnju mišića. Što se tiče same razgradnje, nisu utvrđene nikakve razlike između leucina i dileucina.

(Mersad G.)