Dok proizvođači automobila traže načine da ih učine ekonomičnijim, vozači pokušavaju pronaći savršenu formulu štedljive vožnje.
Iako vožnja većom brzinom znači manje vremena provedenog na putu, uz nju stiže i veća potrošnja goriva.
Koliko veća?
Prema istraživanju koje je provela Novozelandska saobraćajna agencija, brža vožnja donosi zapažen rast potrošnje goriva.
Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) procjenjuje da je potrošnja goriva vozila koja putuju kontinuiranom brzinom od 90 km/h bila 23 odsto manja nego kada su ista vozila putovala brzinom od 110 km/h.
Sličnu brojku nudi i Evropski savjet za bezbjednost saobraćaja (ETSC) čiji izvještaj procjenjuje da je potrošnja goriva vozila koja putuju brzinom od 90 km/h bila 30 odsto niža od vozila kada voze brzinom od 130 km/h.
Isto istraživanje pokazuje da je najbolje rješenje za maksimalnu učinkovitost goriva održavanje konstantne brzine između 50 km/h i 80 km/h.
Riješite se nepotrebnog tereta
Njemačka organizacija Tüv Süd dala je nekoliko zanimljivih savjeta o štedljivoj vožnji.
Za uštedu goriva prebacite u višu brzinu već pri 2000 o/min. Mnogi vozači vole ostati u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj. Potrošnja goriva pada za pedeset odsto ako vozite u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri 50 km/h.
Čim shvatite da će vas na semaforu dočekati crveno svjetlo, maknite nogu s gasa i lagano se približavajte. Nemojte forsirati papučicu gasa do posljednjeg trenutka i onda naglo kočiti.
Na auto-putu se držite brzina do 130 km/h. Svaka brzina iznad preporučene donosi veću potrošnju.
Riješite se suvišnih stvari u automobilu koje povećavaju masu. Dodatnih 100 kilograma u vozilu u prosjeku povećava potrošnju za 0.3 litre.
Isto vrijedi i za dodatke poput krovnih kutija i nosača za bicikle, koji narušavaju aerodinamiku automobila te povećavaju potrošnju goriva.
TUV ističe da 0.2 bara preslabo naduvane gume povećavaju potrošnju goriva i za deset odsto, prenosi Jutarnji.