4.2.2024. 15:17
NASA je otkrila naseljivu planetu u relativnoj blizini: Šta je slijedeće?
Američka svemirska agencija NASA otkrila je "super-Zemlju", planetu koja bi potencijalno mogla podržavati život. Nalazi se na udaljenosti od 137 svjetlosnih godina. Najavljujući isto u saopštenju za javnost, rekli su: "‘Super-Zemlja‘ zrela za dalje istraživanje kruži oko male, crvenkaste zvijezde koja je, prema astronomskim standardima, prilično blizu nas - udaljena samo 137 svjetlosnih godina. Isti sistem takođe bi mogao da sadrži drugu planetu veličine Zemlje.", prenosi NDTV.

Planeta je nazvana TOI-715 b i oko jedan i po puta je širi od Zemlje, a kruži unutar "konzervativne" nastanjive zone oko svoje roditeljske zvijezde, što možda ukazuje na to da može formirati tekuću vodu na svojoj površini, prema NASA-i. Završi punu orbitu (godinu) za samo 19 dana.

"Nekoliko drugih faktora bi se, naravno, moralo uskladiti da bi površinska voda bila prisutna, posebno da ima odgovarajuću atmosferu. Ali konzervativna nastanjiva zona  uža i potencijalno robusnija definicija od šire ‘optimistične‘ naseljive zone, kako kažu. Ova planeta mogla bi biti samo malo veća od Zemlje, a moglo bi se i živjeti unutar konzervativne naseljive zone", dodali su.

Planeta kruži oko crvenog patuljka, koji je manji i hladniji od Sunca. Kao u ovom slučaju, poznato je da brojne takve zvijezde ugošćuju "male, kamenite svjetove". NASA je dodala: "Ove planete prave daleko bliže orbite od onih oko zvijezda poput našeg Sunca, ali budući da su crveni patuljci manji i hladniji, planete se mogu nagomilati bliže i još uvijek biti bezbijedno unutar naseljive zone zvijezde."

Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) pronašao je novu planetu. Kraće trajanje pune orbite pomaže naučnicima da otkriju planetu i prouče je pravilno. Svemirska agencija planira da prouči planetu teleskopom James Webb i mnogo toga će ovisiti o svojstvima planete.

„Mnogo će zavisiti od drugih svojstava planete, uključujući koliko je ona masivna i može li se klasifikovati kao „vodeni svijet“ – što bi značilo da je njena atmosfera, ako je prisutna, istaknutija i daleko manje teška za detekciju od one masivnije koju ima gušći i suvlji svijet‘‘, navodi NASA u saopštenju.

(Ajdin B.)