U ovim državama je zabranjeno zagrijavati auto dok čistite snijeg i stružete led s njega
Iako kalendarski još nije ni počela, zima nas posljednjih dana napada sve nižim temperaturama. Zbog toga je za većinu vozača krajnje vrijeme da izvuku strugalicu za led, upale motor automobila i bace se na posao čišćenja auta od snijega i leda dok se automobil lagano grije. No oprez, grijanje motora automobila prije kretanja nije dopušteno brojnim evropskim državama i moglo bi vas skupo koštati. Naime, zakonodavstva nekih država očito smatraju da kratko grijanje motora i unutrašnjosti vozila pravi veću štetu za klimu i okoliš do prednosti za vozača i sigurnost i ne dopušta nikakav rad motora dok auto stoji na mjestu. Obrazloženje za takve propise i zakone je da grijanje prije vožnje nije potrebno novim motorima i uljima, dok je za klimu važan svaki gram emisije CO2.
Ako to učinite u Njemačkoj ili Belgiji, možete dobiti veliku novčanu kaznu. U Njemačkoj vas taj "prekršaj" sada košta 80 eura, u Belgiji između 68 i 130 eura. Grijanje motora i auta prije vožnje također je od nedavno prekršaj u Švicarskoj, Italiji, Austriji i Francuskoj, a neke države, poput Nizozemske su uvele pravila da se motor prije vožnje smije grijati samo određeno kratko vrijeme, na primjer samo jednu minutu.
Jasno je da vozači često bespotrebno puštaju automobile da rade, primjerice dok čekaju na parkinzima i u garažama i možemo prihvatiti da se tako nešto kažnjava, no zaista je nerazumno zabranjivati grijanje automobila prije kretanja kada su temperature vrlo niske, a auto prekriven ledom ili snijegom. To je i stvar sigurnosti, jer ako očistite auto od leda, sjednete u njega i odmah krenete stakla koja nisu zagrijana će se ponovo odmah početi zamrzavati i magliti i trajat će nekoliko minuta prije nego što riješite taj problem. A to može biti vrlo opasno sa sigurnosnog gledišta.
Jedini koji nisu pogođeni ovim dvojbenim zabranama su vozači električnih i plug-in hibridnih automobila kojima je grijanje automobila prije kretanja dozvoljeno. I taj dio zabrane je vrlo dvojben jer predgrijavanje kod elektrificiranih automobila također koristi energiju, koja je u najgorem slučaju generirala isto toliko CO2 tokom svoje proizvodnje.