1.5.2024. 14:08
0
Prošla su tri desetljeća od smrti Ayrtona Senne: "Bio je puno više od idola F1"
Mnogi su Formulu 1 zavoljeli zbog nevjerovatnog Brazilca koji je odisao fantastičnim duhom i karizmom, a za mnoge je bez dileme jedan od najboljih vozača koje je ovaj sport imao priliku da vidi u svojoj historiji.

Bio je i prvak svijeta, te je pred njim bilo još nekoliko sezona u kojima bi sigurno ciljao na sami vrh kao što je to uvijek radio, ali nažalost 1. maja 1994. godine sve je prekinuto na onaj najgori način.

Senna je prije tačno 30 godina smrtno stradao na utrci za Veliku nagradu San Marina na legendarnoj stazi Imola, te je 1. maj od tada vjerovatno najtužniji datum u svijetu moto sportova.

Brazilski vozač je kobnu utrku u Imoli počeo na pole poziciji, a iza njega je tada bio Michael Schumacher koji se tek probijao u vrh Formule 1 i dokazivao se kao vozač koji pripada takvoj eliti.

Cijeli taj vikend bio je užasan i prepun tužnih dešavanja, no trenutak kada se Senna svojim bolidom zabio u zid promijenio je ovaj sport zauvijek.

To se desilo u drugom krugu nakon što je sigurnosno vozilo napustilo stazu, a Senna je u toj kobnoj krivini izgubio kontrolu nad bolidom u brzini preko 300 km/h kojim se zabio u zid koji je bio pored staze, te nažalost doživio povrede zbog kojih je kasnije preminuo.


Utrka je bila prekinuta na 37 minuta dok se ukazivala pomoć Senni kojeg su helikopterom prebacili u bolnicu. Nakon toga je nastavljena, a upravo je Schumacher bio taj koji je došao do pobjede.

No, do slavlja nije bilo nikome jer je ubrzo nakon utrke stigla vijest da Senna nije uspio da se izvuče i da je nažalost preminuo zbog čega je nastao totalni muk u garažama svih ekipa, ali i na tribinama.

Zbog toga je 1. maj upisan crnim slovima u historiju Formule 1 jer je tog dana ovaj sport ostao bez nevjerovatnog vozača, ali i još boljeg čovjeka koji je sigurno imao još mnogo toga da ponudi moto sportu.

Senna je bio među najpopularnijim sportistima na svijetu, a u Brazilu mu niko nije bio ni blizu kada je popularnost u pitanju. To dovoljno pokazuje činjenica da je njegovoj sahrani prisustvovalo preko milion ljudi.

Nakon Sennine smrti Formula 1 više nikada nije bila ista, a organizatorima je taj kobni trenutak poslužio kao lekcija da staza mora biti sigurnija u krivinama gdje je vozače u slučaju greške čekao betonski zid, a ne zaštitna ograda kao što je postao slučaj nakon toga.

Što se tiče Senne on će uvijek biti upamćen jer način na koji je on vozio bolid je čista umjetnost. Uvijek je htio da bude bolji i bolji zbog čega je često ispaštao ili on ili njegova konkurencija, ali takav talenat za ovaj sport malo ko je imao.

Senna je u karijeri ostvario 41 pobjedu, te je još 39 puta bio na podijumu, a tri puta je Brazilac osvajao titulu prvaka svijeta.

Prvu pobjedu ostvario je u bolidu Lotusa, a najbolje dane karijere proveo je u McLarenu iz kojeg je kasnije prešao u Williams, a u bolidu britanskog tima je i nastradao.

Iako je prošlo 30 godina otkako je Senna poginuo ono što je on ostavio iza sebe neće se nikada moći izbrisati.

I danas generacije i generacije se zaljubljuju u Formulu 1 upravo zbog njega iako ga nisu imali priliku gledati na djelu i vidjeti kakvu umjetnost je on stvarao na stazi.

Inspiracija je za mnoge i tako će sigurno biti zauvijek, a to najbolje pokazuje o kakvom čovjeku i vozaču je riječ.

0
SPORT
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala source.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal source.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara source.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Impressum
T:
M:
Marketing
T:
M:
Aplikacije
Mobilna aplikacija
Android aplikacija
Social

Copyright ©2009 - 2024, Source d.o.o.