5.9.2023. 15:40
Rijetka zelena kometa na nebu sljedeće sedmice: Ponovo će izaći 2431. godine
Kometa Nishimura se polako ali neumoljivo približava svom perihelu, najbližoj tački Suncu u svojoj dugoj orbiti. Kometa će na svoje odredište stići 17. septembra, a kako se približava našem Suncu, postaje sve sjajnija, pa time i vidljivija. Donosimo vam detalje kako uočiti ovaj nebeski spektakl.

Kometa će proći blizu naše planete sljedeće sedmice, 12. septembra.

Ne brinite – bit će na izuzetno sigurnoj udaljenosti od 125,4 miliona kilometara: to je skoro 84 posto udaljenosti između Zemlje i Sunca.

Kometa će da svijetli kako se približava Suncu, ali će biti sve bliže i bliže našoj zvijezdi na nebu, što će otežavati njeno pravilno viđenje u odsjaju. Dakle, ako želite da vidite kometu odmah, trebat će vam dvogled ali u slučajevima čistog neba, moći ćete je vidjeti golim ovokom. Budite spremni da to uradite rano ujutro.

Kometa se trenutno diže u ranim jutarnjim satima na istoku, konkretno, trenutno se nalazi između sazviježđa Raka i Lava. Pomaže biti ptica ranilica jer možete koristiti Veneru kao orijentir oko 4 ujutro. Kometu možete vidjeti malo iznad jutarnje zvijezde i malo u lijevo.

Tajming svakako nije idealan za većinu, ali zelena kometa sa svojim dugim tankim repom jedan je od onih spektakla koji se ne dešavaju često. Ovo posebno važi za ovu kometu, s obzirom da će sljedeći put biti vidljiva na našem nebu početkom 2431.

Kometa će se pojaviti na večernjem nebu prateći perihel, ali će biti udaljena samo pet stepeni od Sunca: ako mnogo više posvijetli moći ćete je bez problema vidjeti.

Kometu je otkrio japanski astronom amater Hideo Nishimura i dobila je službeni naziv C/2023 P1 (Nishimura). Ovo je treća kometa koju je otkrio Nishimura. Prva dva su C/1994 N1 (Nakamura-Nishimura-Machholz) i C/2021 O1 (Nishimura), navodi N1.

(Mubina Lj.I)